-->

İstanbul Valisi ile Röportaj


Öncelikle röportaj isteğimi kabul ettiğiniz için teşekkür ederim
Rica ederim. Ülkemizin güzide gazetelerinden birine röpörtaj vermek beni mutlu etti.
İstanbul valiliğiniz ve yaptığınız bağışlar ile bir anda ülkemizin gündemine bomba gibi düştünüz (gerçi dünyada da İstanbul'un bu hızlı yükselişi bir yankı uyandırmıştır.).Fakat kimsenin hakkınızda bir bilgisi yok. Sizi tanıyabilir miyiz sayın öz?
Öncelikle kendimi tanıtmak istiyorum. Adım Onur Öztaş. 4 Mart 1989 Adana/Kozan doğumluyum. 2 Üniversite bitirdim. 1. Si Çukurova Üniversitesi İktisat, 2. Si Gazi Üniversitesi Siyasal Bilimler.

Mesleki olarak ise ekonomist, web tasarımcısı ve sosyal medya reklamcılığı yaparak geçimimi sağlıyorum.

Aslında bu iki üniversitenin beni oyunda hem ekonomik hem de stratejik anlamda iletlettiği yadsınamaz. Kurduğum ikili ilişkiler ve bağlantılarım sayesinde 9 gün gibi kısa süre içinde hesabımı en zenginler listesine ve şuan yaptığım yardımlar ile en hayırseverler listesine girdirmeyi başardım.

İşin özü azmetmek ve hiçbir şey beklemeden özveriyle vatan için çalışmak. Biz hep bu ülkü ile büyüdük. Bu oyunda da bu ülküye bağlı kaldım. Elde ettiğim maddi imkanları ise sadece 1 gecede İstanbul'a aktararak Dünyaya Türklerin Ekonomik Açıdan Gücünü ispat ettik.

Bu aslında ekip işi ve güçlü bir vatan sevgisinden ileri geliyor. Amacım gündemi sarsmak değildi ama ben bile böylesini tahmin etmiyordum.
Umarım devletimiz adına her daim büyük işler yaparız.
Tanıtmanizi isterken bu denli geniş tanıyacağınızı tahmin etmemistim.. Bu bize verdiğiniz değerin göstergesi olduğunu düşünüyoruz teşekkür ederiz.Size Onur Bey diye hitap edebilir miyim?
Rica ederim. Şeffaflık en sevdiğim ilkemdir. Asla ülkemdeki insanların beni yanlış anlamasını istemem. Zira oyuna yeni gelmiş birisi bu denli yükselip vali olması ve üstelik Türkiye için ve oyun tarihinde en önemli başarıya üstelik bir kaç ekiple imza atması insanın aklında şüpheleri doğurabilir.

Ama ben ülkemi sevdiğimi ve ülkem için burada olduğumu ve dahi yatırımlarımın daima ülkem için olduğunu dün gece kanıtladım. İnşallah hayırlara vesile olur.

Tabi dilediğiniz şekilde hitap edebilirsiniz. 
Her türlü sorulara da açık olduğumu vurgulamak isterim.
Oyuna başlarken kendi adınızı veya herhangi bir nick değil de holding adını seçmenizin özel bir sebebi var mı?
Evet var. Öztaş Holding aile şirketidir. Dedem sadece hisse ortağı. Bu nedenle ata Yadigarı olmasından dolayı kattim.

Onur Bey, 12 Kasım'da oyuna baslamışsiniz.Bu tarih pek de uzak sayılmaz.Oyuna nasıl başladınız?
Oyunda aslında yeni değilim. 2015 yılında yine güzel işler yaparken bir takım tatsız husumetler sonucunda oyundan banlandım. Hesabım kapatıldı.

Daha sonra tekrar başlama kararı aldım. Ve artık oyundan daha çok zevk alarak oynuyorum. başlama hikayem herkesin gibi. Reklamlardan gördüm ve geldim. Oyun gerçek dünyayı anlattığı için hoşuma gitti. Siyaset ve ekonomi ouöuş biri olarak bence en iyi oyun. Önemli olan oynadığımız sanal bir oyunda olsa olaya gerçekçi yaklaşmak.

Ben öyle yaptığım için oyundan hem zevk alıyorum ve başarılarımın sırrı da burada gizli sanırım.

Bende öyle düşünmustum. Yaptıklarınız 1 haftalık oyuncu için aşırı ileri seviye.
Umarım her daim bu şekilde bir performans sergilerim. Zaten Gecenin 2'sinde olmamız bu oyun için emek harcadığımızın göstergesi değil mi ?
Gerçekten de öyle :) saatin farkında bile degilim.

2015 yılında başladım dediniz.şimdi dusununce o zaman yanlış yapmışım artık o yanlışa düşmem dediğiniz şeyler var mı?
Evet var. Birincisi agresiflik 2.'si ise kimseye tamamen güvenmemek. Çünkü bu oyun da olsa agresiflik asla çözüm değil. Ve gerçek hayatta da olduğu gibi en güvendiğiniz insan sizi sırtından oyun içinden vurabiliyor. Ve yapmayacağım en önemli şey ise kendini düşünmek.

Bunları tamamen hayatımdan çıkardığım için şimdi daha paylaşımcı oldum ve ülkemi geliştirmeye adadım kendimi.
Peki o zamandan beri tanıdığınız. Halkımızı uyarmak istediğiniz kişiler var mı?
Evet var.

1.) Сергій Генсьорський (rivalregions.com/#slide/profile/63367795): Tamamen Rusla için çalışır. Sağladığı parasal güç ile tüm ürünlerde fiyat oynaması yapar. Tanıdığım en kötü kişilik. İsminin böyle olduğuna bakmayın o bir Türk ama hain bir Türk :)

2.) John Davison Rockefeller (rivalregions.com/#slide/profile/165427738): Tanıdığım en ikili oynayan ve oyun para piyasasını kontrol eden ve sizi kazaık atabilecek tek oyuncu. Size devlet bütçesi karşılığı kendine oyun parası bağışı ister. Bu şekilde zengin olmuştur. Yani size kendi devlet bütçesinden bedavaya üretilmiş parayı devletize aktarır kendisi oyun parası ister. 10KKKK devlet bütçesi karşılığında 7KKKK oyun parası bağışlanmasını talep eder.

Böylelikle oyunda parasal anlamda güç sahibi oldu. Bu şekilde topladığı paraları da yaklaşık 33 dolara satmaktadır. Yani bedava para kazanan hilekart biridir.

Onur Bey, oyuna tekrar başlamanız üzerinden bir hafta geçmeden en zenginler listesine girdiniz.Ozel değil ise oyuna ne kadar yatırım yaptınız?
Tabiki bu yatırım yapmadan olmaz. Gold dahil bugüne kadar 1500 TL harcadım. Bunun sadece bir kısmını kendime harcadım diğer büyük kısmını ise ülkem için harcadım.
Bu oyuna yaptığınız yatırımlar devam edecek mi? Edecek ise daha ne kadarlık bir bütçe oyuna harcamayı planliyorsunuz?
Bu oyuna 3 ay boyunca yatırım yapmayı düşünüyorum. Daha güçlü bir Türkiye için bu şart. Zaten oyundan zevk alıyorum. Bana deli diyenler olabilir lakin severek yaptığınız şeyler insana hızır verir. Benim bu yöndeki harcamalarım asla beni pişman etmez.
Hayata Fransız Adam ekonomik seferberliği ilk ilan ettiğinde en az 1 ay surecek bir proje olduğunda bahsediyordu(belkide sizi hesaba katmadı:) )Sizce ne kadar sürede İstanbul zirve de olur?

Bugün tüm heyet ile toplantılar düzenledik. Bu gece yaptığımız yatırımlar ile yaklaşık 3 gün içinde valiliğimizin atılımları sayesinde İstanbul 1. Şehir olacaktır.Tüm ülke yurttaşlarına duyurmaktan şeref duyuyoruz.
Bu gelişim projesi açıklanırken Rockefeller'dan 1000 dolara devlet bütçesi alınması planlanıyordu.Ama siz o kişiye kazık atabilecek biri diyorsunuz. Bütçe alma söz konusu değil mi artık?
Kazık derken parasal anlamda. Yoksa bu şahıs satın aldığınızda tüm madenlerinizi gönderir. Lakin Devlet bütçesi kısmında ise olay farklı. Sizden gerçek oyun parası istiyor. Bu ise onu zengin yapıyor. Bir nevi bu işi sadece ticarete dökmüş kişi.

Bizler kaynak temini içinsürekli çalışıyoruz. Ben zaten bu şahıstan bu zamana kadar asla kaynak almadım. Oyun parası sayesinde İstanbul bu kadar gelişme gösterdi. Bu manada çabamız sadece Milli bir gururdur.
Gelişim konusunda size ve ekibinize güvenimiz tam.
Teşekkür ederim bu şekilde düşündüğünüz için.






Onur bey ülkemizin savaş durumumdan dolayı ara verdiğimiz Röportajimiza devam ediyoruz
Evet. Seferberlik hali dolayısıyla görevimizin başındaydık.
Ülkemiz buyuk bir savaşa girdi bu savaş ile dünyadaki rus-ermeni hegemonyası için deprem etkisi yarattı. Sizce bu savaşlarda istediğimizi elde edebildik mi?
Şuan siyaseten evet toprak kazandık asıl soru şu olmalı ? Bu ülkeler şuan ülkemize bir külfet. Geliştirilmesi gerek ve bu ekonomik açıdan devlet bütçesini büyük oranda sarsacaktır. Bu ülkeleri savunmak içinde ekonomik güç gerek. Zira ülkemizdeki nüfusun hepsi gelişmiş değil. Şuan BÜYÜK BİR DARBE VURDUK. VE BU DÜNYA SİYASETİNİ DEĞİŞTİRDİ.

Ermeniler toparlanma sürecindeyken bizde elimizdeki toprakları savunmak için aynı özveri ile gelişme kaydetmeliyiz. Bu herkesin bir vatan borcu.
Ermeniler toparlanma süreci dediniz ama savaşta pek bir etkilerini görmedik. Bu çaresizlik ile alakalı birşey mi sizce yoksa başka bir planları mı var?
Onların çaresizliklerinden başka bir şey değil. Onları savaşta çok zayıf anlarında seçim zamanında yakaladık ve bu BİZ TÜRKLERİN STRATEJİK ANLAMDA NE KADAR İYİ OLDUĞUNUN KANITIDIR.

Lakin her zaman tedbirli olmakda fayda var. Dediğim gibi ekonomik açıdan gelişmemiz sınırları güçlendirmek gerek!
Yani kendimizi ve ülkemizi geliştirmeden daha fazla sinir genisletmenin manası yok demek mi istiyorsunuz?
Şuan için sınırlarımız her an tehdit altında. Ve ülke ekonomisine zarar. Bakınız Ermenistan bunun cefasını çekti. Çünkü ülke genişledikçe artan topraklaranüfus gerek, o bölgenin gelişmesi gerek.

Ve gittikçe dağılıyorsunuz. Merkezi olarak ekonomik anlamda gelişmemiz gerek. Ekonomi bu oyunda güçtür. Biz savaşarak savaş piyasasını yönetenler kazandı. Çünkü herkes tank, uçak, gemi gibi pahalı eşyaları aldı. Bir nevi savaş piyasayı yönetenlere kazandırdı ve onları zirveye taşıdı.

Evet ülke olarak çok kanı hızlıyız. Lakin bu oyun strateji oyunu. Bu oyunda stratejik düşünmeli ve her daim adımlarımızı ona göre atmalıyız. Dediğim gibi ekonomik anlamda güç kazanıp oyundaki pazarlara hükmetmek bizim asıl görevimiz olmalı.
Savaş öncesi ülke gelisimimiz için ekonomik seferberlik ilan edilmişti. Bu proje askıya mı alındı?
Hayır. Yönetim ile sürekli diyalog içerisinde ortak çalışmalar sürüyor. Hedefimiz yavaş adımlar ile değil bir anda yüksek bir şehir puanıyla ilk sıraya yerleşmek. Bu anlamda İstanbul valisi olarak ve ülke yönetimi olsun kaynak biriktiriyoruz.

Tabi ülkede seferberlik olduğu için bu görev geri planda kaldı. Ama savaşta bile kaynak için devlet yönetimi savaşı yönetirken vali olarak ekonomik bağlantılar kurup İstanbul ve daha sonra diğer bölgeler için kaynak temimn etmek için çalışmalar yürüttüm. İnşallah en kısa süre içinde İsttanbul'u zirvede göreceğiz.
Sizin parti gecmisinize bakınca birkaç defa karargahtan çıkıp tekrar girdiğiniz görülüyor (muhtamelen başka partilerde de yer aldınız ama onlar kapandı) bunlarin bir sebebi var mı?
Daima şeffaf bir insan oldum. İlk girdiğimde önemsenmediğimi düşündüm. Ve bazı özel olarak yanlış anlaşılmalar oldu. Daha sonra tekrar kurduğum ikili ilişkiler ve yaptığım ekonomik atılımlar neticesinde parti içerisinde yer ettim ki ilk önce Adana daha sonra stratejik nokta olan İstanbul valiliğine tayin edildim.

Bunun haricinde herhangi bir sorun parti içinde yok. Zira lider ve diğer arkadaşlar ile diyaloglarımız iyi niyet boyutundapuanlarsak benim açımdan 10 üzerinden 8. Ve gayet iyi durumda.
İstanbul'u gelistirdikten sonra başka bir hedefiniz var mı?

İstanbul projesi benim için bir şeref meselesi haline geldi. Bu manada bu projeden sonra planladığım projelerim elbet var. Yine bu ülke çıkarları için hayırlı ve bir o kadar da bizi şaha kaldıracak projelerim mevcut. Bunun için gerekli alt yapıyı oluşturuyorum. Bu nedenle sürekli ekonomik açıdan güçlenmeye çalışıyorum.

Şu an bu amaç doğrultusunda hareketlerim sonucunda Dünyanın En Zengin 6. Kişisi oldum. Ve bu da Türk'ün ekonomik gücü ve Gururudur.
Bu projede sizin gösterdiğiniz cabayi hepimiz görüp takdir ediyoruz. Peki siz halktan beklediğiniz desteği görebiliyor musunuz?(maddi-manevi)
Bu işe kalkışırken hiç destek, takdir veya herhangi bir menfaat bekleyerek bu zorlu yola baş koymadım. Bilakis kendi çabalarım ile ilk olarak ilerledim. Halk bu çabayı onlar ile bu başarıyı paylaştıkça gördü ve onların nezdinde ve gönlünde bir yer edindim zira bunu onların atmış oldukları mesajlardan görebiliyorum.

Bunu gördükçe de daha çok azmedip bu ülke için başka ne yapabilirim diye sürekli plan ve projeler içinde kendimi buluyorum. Her gün ajandamda bu ülke için yapılacaklar listesine göz atıp nelerin eksik ve nelerin yapılması gerektiği konusunda düşüncelere dalıp sürekli yeni projeler üretmeye çalışıyorum. Bu bana gerçekten ayrı bir motivasyon veriyor. Zira bu ülke için yapılanlar bir beklenti için asla değil bilakis böyleolsaydı asla bu zorlu yola girmezdim.
Son olarak halkımıza iletmek istediğiniz bir şey var mı?
İstanbul Valisi olarak onlara sevgi ve şükranlarımı sunarken, gönüllerindeki yerimi bildiğimi ve bunun önemine binayen sürekli halkım çalışacağımı bilmelerini isterim. İstek ve sorunlarını rahatça iletebilir yoğun çalışma temposunda olsam da en kısa sürede cevaplayacağımdan şüpheleri olmasın.

Allah'a emanet kalın.
Bunca işinizin arasında bize zaman ayırabildiniz ve sorularımıza hiç çekinmeden açık yüreklilikle cevap verdiğiniz için Tesekkur ederim sayın valim.
Rica ederim. Bu güzel röportajı benimle yaptığınız için ekibinize şükranlarımı sunuyorum. Her şey için asıl ben teşekkür ederim.

1 Yorum :

Yorum üzerinden dilediğiniz soruyu sorabilirsiniz

*Bir Google Hesabınız yoksa Yorumlama Biçimi seçeneklerinden "Anonim" veya ad/url tıklayıp yorum yapabilirsiniz.

Adsense Reklam (Yayın Üstü)

Adsense Reklam (Yayın Ortası)

Adsense Reklam (Yayın Ortası)

Adsense Reklam (Yayın Altı)